Autor |
Akaru
Administrator
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
Sob 13:45, 24 Sty 2009
|
|
Wiadomość |
|
Statystyki postaci - co z czym i jak?
STR (STRENGTH):
- sila Ataku (P.Atk.)
- odpornosc na Weakness
CON (CONSTITUTION)
- max. HP, max. CP
- predkosc odnawiania HP
- limit wagi
- zdolnosc wstrzymywania powietrza pod woda
- odpornosc na Shock i Stun, w tym rowniez Shield Stun
- odpornosc na krwawienie (Bleeding)
DEX (DEXTERITY)
- predkosc Ataku (Atk. Spd.) / czestotliwosc ataku krytycznego (Critical) / predkosc poruszania sie (Speed)
(zmiana DEX o 1 zmienia te statystyki o ca. 1%; od 43 DEX o 2 %)
- Accuracy and Evasion
(zmiana DEX o 1 powoduje zmiane Acc.& Eva. o ca. 0,75 - 0,45 - im wiecej DEXa mamy tym mniejsza zmiana na punkt)
- czestotliwosc udanego bloku tarcza
- podnosi czestotliwosc "krytycznego bloku tarcza": "excellent shield defense"
- odpornosc na Dryad Root
INT (INTELLIGENCE)
- atak magiczny (M.Atk.)
- (INT modifier forthcoming affects curse land rates through M.Atk. )
WIT (MENTAL)
- predkosc rzucania / odnawiania czarow (Casting Speed)
(kazdy punkt WIT zmienia C.S. o 5%)
- szansa zadania magicznych krytykow (magic critical hits)
- odpornosc na zatrzymanie, uspienie (Hold, Root, Sleep)
- odpornosc na debuffy nie wymienione w innych statystykach
MEN (WISDOM)
- obrona magiczna (M.Def) i ilosc punktow magii/many (max. MP)
(kazda zmiana MEN o 1 pkt. zmienia te statystyki o 1%)
- predkosc odnawiania many (MP)
- odpornosc na zatrucie (Poison)
- affects curse resistance through M.Def.
- prawdopodobienstwo przerwania Czaru
Dodatkowe wspolczynniki:
P.Atk (Physical Attack)
- ile DMG mozesz zadac graczowi lub mobkowi posiadajacemu P.Def = 64
P.Def (Physical Defense)
- krotko: ile DMG moze zaabsorbowac twoja zbroja gdy zostaniesz uderzony
Accuracy
- opisuje wspolczynnik trafien do chybien - krotko: im wieksze Accuracy, tym lepiej
Critical
- okresla szanse na zadanie ciosu krytycznego - im wiekszy tym lepiej.
Normalnie cios krytyczny zadaje podwojny DMG istnieja jednak skile, ktore pomnazaja ta wartosc (np. Critical Power)
- Bonusy Critical z odpowiednich broni - od najwiekszego, do najmniejszego:
Sztylet (Dagger), Luk (Bow) / Topory (Blunts) / Inne (Kastety (Dual Fists), Piki (Polearms), etc.)
Attack Speed
- okresla jak czesto zadajesz cios swoja bronia
- Od najszybszych - do najwolniejszych: Daggers, Polearms, 2H Swords, 2H Blunts, Bows, Inne (Duale, Fisty, Topory, etc.)
M.Atk (Magic Attack)
- ogolnie okresla ilosc DMG zadana przy ataku magicznym
- zalezy od: M.Atk broni, INT, lvl bonus
M.Def (Magic Defense)
- okresla ile DMG z ataku magicznego moze zostac zaabsorbowane przez wszystkie twoje akcesoria
- zalezy od: M.Def (summarycznie), MEN, lvl bonus
Evasion
- im wieksza wartosc, tym wieksze szanse uniku
- tarcze obnizaja wspolczynnik, moga jednak sparowac cios
- zalezy od: DEX (x6 !!!), lvl
Speed
- predkosc chodzenia i biegania
- zalezy od DEX:
Casting Speed
- szybkosc rzucania czarow
- zalezy od WIT
Carrying Capacity
- ile mozesz uniesc
- jezeli niesiesz za duzo otrzymujesz kare na poszczegolne statystyki
- juz po przekroczeniu 50% otrzymujemy kare obnizajaca predkosc regeneracji HP / MP
- zalezy od CON
Przyklad liczenia niektorych zaleznosci :
Max HP & Max MP:
Max HP = [obecna, podstawowa ilosc HP]x[CON bonus]
Max MP = [obecna, podstawowa ilosc MP]x[MEN bonus]
Generalnie do obliczen statystyk przyjmuje sie tzw. wspolczynnik levelowy (Level Modifier) wyrazony w procentach: [Twoj level -11]
Lvl 35 ma wspolczynnik +24%
Lvl 20 ma wspolczynnik +9%
Lvl 05 ma wspolczynnik -6%
Podam tu tylko przyklad - w przypadku wiekszego zainteresowania - mozemy pojechac dalej
Sila Ataku - P.Atk.:
[P.Atk. broni] x [wspolczynnik levelowy] x [STR bonus]
- jednak na skutecznosc ataku wplywa bezposrednio oprocz sily ataku jeszcze: Accuracy, Critical, Attack Speed,
posrednio rowniez dodatkowe czynniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|