Autor |
Akaru
Administrator
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
Sob 11:48, 31 Sty 2009
|
|
Wiadomość |
|
Standardowo zacznijmy od przedstawienia kim jest nuker. Nuker jest to naprościej mówiąc mag ofensywny. To czarodziej, specjalizujący się w magii niszczącej, aby skutecznie i szybko niszczyć wszelakich wrogów. Jak to w większości gier RPG bywa, nie mają za wiele HP."Śmiał się. Śmiał się na cały głos. A potem nagle przestał. Dymiące buty wszak śmiać się nie mogły."
Spellsinger (Śpiewak Zaklęć)
Droga wyboru: Elven Mystic -> Elven Wizard -> Spellsinger
Charakteryzuję sie:
- Największym, a z odpowiednią szatą i bronią wręcz masakrycznie szybkim czasem rzucania zaklęć
- Najmniejszą siłą czarów
- Czarami, opartymi na magii wody (lodu), potrafiącymi spowalniać przeciwnika, a nawet wywoływać dodatkowe przykrości (Np. Ice Dagger czy Freezing Shackle)
- Silnym Skilem Solar Flare, zadającym duże obrażenia, a nie opartym na magii wody
- Czarem Sleeping Cloud, dzięki któremu potrafi uśpić kilku przeciwników naraz
- Czarem Aura Bolt, który wprawdzie zadaje dosyć małe obrażenia, ale kosztuje mało many i można bardzo szybko go rzucać
- Czarem Freezing Skin, oddającym część otrzymanych obrażeń
- Najszybszą prędkością chodzenia (z racji wysokiej zręczności)
- Największą szansą na magiczne uderzenie krytyczne (z racji największego Witality)
- Czarem Cancel, pozwalającym na usunięciu buffów z przeciwnika
Sorcerer (Czarnoksiężnik, Czarodziej, Czarownik - do wyboru)
Droga wyboru: Human Mystic -> Human Wizard -> Sorcerer
Charakteryzuje się:
- Średnią mocą czarów ofensywnych
- Średnim czasem rzucania czarów
- Czarami, opartymi na magii ognia, o sporej sile ofensywnej
- Czarem Blazing Skin (patrz Freezing Skin u SpS)
- 2 czarami AoE (Blazing Circle, Rain of Fire)
- Największą ilością HP z Nukerów
- Najwolniejszą prędkością chodzenia
- Czarem Aura Bolt (patrz SpS)
- Czarem Cancel (patrz SpS)
- Czarem Sleeping Cloud (patrz SpS)
- Czarem Decay, stopniowo zmniejszającym maksymalne HP wroga
Spellhowler (howl oznacza jęk, wycie, skowyt, więc ciężko znaleźć odpowiednie przetłumaczenie)
Droga wyboru: Dark Mystic -> Dark Wizard -> Spellhowler
Charakteryzuje się:
- Największą mocą rzucanych zaklęć
- Najwolniejszym czasem rzucania zaklęć
- Najwolniejszą regeneracją many
- Najmniejszą ilością HP
- Czarami opartymi na magii powietrza, oraz kilka nekromanckich zaklęć.
- Świetnym skillem Body to Mind (na zasadnie poświęc życie -> odzyskaj manę)
- Ofensywnymi czarami nekromanckimi jak Death Spike czy Vampiric Claw
- Klątwami jak: Curse Poison (nie mylić ze zwykłym poisonem SK czy AW), Curse Chaos (zmniejsza celność wrogów).
- Czarem Corpse Life Drain, wysysającym życie ze zwłok
- Rewelacyjnym skillem przeciwko magom jakim jest Silence (blokuje zdolności magiczne)
- Silnym skillem Shadow Flare - duży dmg, "mroczny" odpowiednim czaru SpS'a (Solar Flare).
- Jednym z najsilniejszych czarów ofensywnych - Curse Death Link (CDL). Im mniej mamy życia, tym więcej zadaje DMG, zabawa polega na zbijaniu sobie życia i używaniu CDL'a.
- Brakiem czaru Aura Bolt i Cancel
- Czarem Poisonous Cloud - AoE Poison
- Brakiem czaru Sleeping Cloud
To statystyki, teraz kilka słów
Spellsinger
To elficki Nuker specjalizujący się w magii wody, najszybszy ze wszystkich magów. Jego masakrycznie krótki czas rzucania zaklęc czyni z niego wymiatacza 1 vs 1. Przy oblężeniach jego główny atut jest już mniej przydatny. Na mobach radzi sobie troszkę gorzej, ponieważ co chwila musi robić resta aby odzyskać utraconą manę. W porównianiu do Sorcerera i Spellhowlera najmniejszy DMG.
Sorcerer
Ludzki czarodziej, specjalizujący się w magii ognia. Jest pomiędzy jego dwoma Elfickimi "kolegami z pracy". tzn. zadaje więcej DMG niż SpS, ale mniej niż SH, szybciej czaruję niż SH, wolniej od SpS'a. Jest zarówno dobry w PvE i jak i w PvP.
Spellhowler
Mistrz mrocznej magii, specjalizuje się w magii powietrza i mroku. Wymiatacz w PvE, głównie za sprawą BtM (Body to Mind), dzięki któremu może praktycznie expić "non - stop", bez jakiegokolwiek zatrzymywania się. Zabawa polega na BtM + Vampiric Claw, nie zaś jak mówią niektórzy zabiciu wroga + Corpse Life Drain. W PvP natomiast spisuje się gorzej, za sprawą najniższego Cast Speeda.
Zależność:
PvP:
Spellsinger > Sorcerer > Spellhowler
PvE:
Spellhowler > Sorcerer > Spellsinger
Taktyka PvP:
Sleep -> Surrender -> Nuke -> Sleep -> Nuke -> Sleep -> Nuke (...)
Cechy wspólne nukerów:
* Pasywne skile Robe Mastery i Weapon Mastery, zwiększające odpowiednio P.Def w szacie i M.Atk
* Pasywne skile Boost Mana, zwiększające ilość maksymalnej many
* Czar Sleep, pozwalający na uśpienie potwora (gracza)
* Przynajmniej 1 czar AoE (Sorcerer ma ich dwa)
* Pasywy Fast Cast Spelling i Clear Mind, pozwalające odpowiednio na szybsze czarowanie i szybsze odnawianie many podczas chodzenia i stania
* Pasywny skil Higher Mana Gain, pozwalającym na zmaksymilizowanie efektu czaru recharge, który posiadają SE (Shillien Elder) oraz EE (Elven Elder)
* Pasywem Anti Magic zwiększającym M. Def
* Debuffy, zmniejszające odporność wroga, na rodzaj magii, jaką dany nuker się posługują. Dla przykładu Sorcerer ma Surrenders to Fire
* Potężne czary, opierające się na mocy "seedów" w których można skoncentrować magiczną energię, aby potem ją wykorzystać z niszczycielskim skutkiem
Ekwipunek
PvE
Sądze, że powinno się kupować ekwipunek zwiększający głowny atut nukera, którym gramy. SH potrzebuje M. Atk, SpS Cast. Speed, a u Sorcerera możemy zdecydować, osobiście do PvE polecałbym inwestować w M.Atk
Spellsinger:
No Grade - Devotion Set (u każdego Nukera do 20 lvlu, nie opłaca kupować się Tunic of Magic) - +15% Casting Speed
D Grade - Elven Mithrill Set - +7 Speed, Witality +1 (Cast. Speed) Int -1 (mniejsza moc czarów)
C Grade - Karmian Set - +15% Cast Speed +5.24% P.Def,
B Grade - Avadon Set - +15% Cast Speed, +5.24% P.Def
A Grade - Dark Crystal Set - +8% P.Def, Cast Speed +15%, mniejsza szansa na przerwanie zaklęcia, Paralysis Resistance +50%, Speed +7, Wit +2, Men -2
Spellhowler:
No Grade - Patrz SpS
D Grade - Nie ma sensu obniżać Int, więc polecałbym Knowledge Set
C Grade - Demon Set - Idealne Rozwiązanie! - +4 Int, Wit -1, -270HP
B Grade =BRAK= Dalej chodzimy w Demonie, do tego Dye +4 Int i jazda
A Grade - Nightmare Set - MP regeneration +4%, M.Atk +8%, Sleep and Hold Resistance +80%, Int +2, Wit -2
Sorcerer
Tutaj w zależności, w którą stronę chcemy go rozwijać. Jeśli Moc zaklęc - patrz SH, jeśli Cast. Speed - patrz SpS.
PvP
Tutaj liczy się prędkość. Prędkość z jaką rzucamy sleepa. Czyli wysoki Cast Speed jest tutaj bardzo mile widziany. Więc odpowiednio będą to szaty dodające do Cast Speeda.
Broń
Spellsinger
Najlepiej jakiś miecz magiczny z SA Acu. Może też być Staff z Mana Up (PvE)
Spellhowler
W zależności. Jeżeli strasznie nam doskwiera ten cast speed to rozwiązanie jak u SpS'a. Jeśli nie to IMO to powinien być miecz z SA Empower lub Magic Power
Sorcerer
W zależności, w co "pakujemy"
Wiadomo, do PvP coś z SA Acu
Expienie
a) Magic Group (nie pamiętam dokładnie, ale to byli Nukerzy + Rechargerzy + BD + SwS bodajże?)
b) Solo - najłatwiej i najprzyjemniej SH
c) Większe AoE group (Tank, Warlord, Nuker z AoE, healer, buffer. Nawet link jest: [link widoczny dla zalogowanych] ten AoE to jest bodajże Aqua Splash)
Seedy
Odpowiednio Sorcerer posiada Seed of Fire, SpS of Water etc.
Przykładowy Opis Seeda:
Seed of Water
Instills the force of water. Unless a new force is instilled in 5 seconds, all forces will disappear.
Z powyższego opisu wynika, że po rzuceniu Seed of Water, mamy 5 sekund na użycie skilla bazującego na tym seedzie. I tak przeglądając dalsze skille Nukerów możemy zauważyć np.
Blizzard
Devastating double wintry attack that reduces enemy's Speed. Effect 3. Power 350. Requires two Seeds of Water
Wymaga 2 seedy. I tutaj nie jestem pewien, ale do tego czaru będzie potrzebne dwoje magów (a dokładniej SpS'ów) mogących rzucić Seed of Water. Czyli 2 SpS'ów będzie mogło rzucić ten czar i zadać za jego pomocą ogromne obrażenia. Oczywiście Sorcerer i SH mają swoje odpowiedniki takich czarów (np. Inferno czy Demon Wind). Każdy nuker może WYŁĄCZNIE użyć seeda, bazującego na rodzaju magii, którą się posługuje (Sorc - Fire, SpS - Water, SH - wind) Istnieje także czar, który wymaga zgromadzenia mocy wszystkich żywiołów. Tak więc wydaje mi się, że SH, Sorc i SpS muszą wspólnie zgromadzić moc Wody, Ognia i Powietrza aby zadać ogromne obrażenia. Czar ten (w zależności od klasy) nazywa się Elemental Symphony, Elemental Assault, Elemental Storm (i tutaj np. Elemental Storm to czar SH, w opisie piszę, że musi dodatkowo oprócz swojego Seed'a of Wind skoncetrować moc ognia i wody, tak samo SpS w opisie Elemental Symphony musi skoncetrować oprócz swojej energi energię powietrza i ognia, etc. Oczywiście te wszystkie czary to ten sam).
Czary bazujące na seedach
SpS:
Seed of Water - Koncetruję energię wody, mamy 5 sekund aby użyć odpowiedniego czaru.
Blizzard - Zadaje ogromne obrażenia i dodatkowo zmniejsza szybkość wroga , wymaga 2 seedów OF WATER
SH:
Seed of Wind - patrz SpS (energia Powietrza)
Demon Wind - Ogromne obrażenia, dodatkowo zmniejszona regeneracja HP przeciwnika. Wymaga 2 seedów OF WIND
Sorcerer:
Seed of Fire - (to samo co poprzednicy, energia Ognia)
Inferno - Ogromne obrażenia, zmniejszone HP wroga, wymaga 2 seedów OF FIRE
Czary "kombinowane" bazujące na użyciu seedów
Aura Symphony - wymaga 2 różnych rodzajów "mocy" (można się domyślic, że chodzi o 2 różne seedy) - zadaje duży DMG
Elemental Assault (Symphony) (Storm) - wymaga 3 seedów - FIRE, WIND, WATER - zadaje OGROMNE obrażenia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|