Autor |
Akaru
Administrator
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
Wto 1:03, 20 Sty 2009
|
|
Wiadomość |
|
Słowem wstępu
Pare uwag z mojej strony na początek. Po pierwsze poradnik był pisany na podstawie gry W L2 Hellbound, więc nie pisać mi głupot w stylu a sorc to w C4 blablaablla... bo to tylko wywoła to u mnie zbędną frustracje.
Po drugie postać jest opisana w tylko w zakresie lvl l 40 - 80. I po trzecie mój opis postaci został napisany na podstawie własnych doświadczeń i zostało w nim zawarte wiele subiektywnych stwierdzeń, a więc nie każdy się musi z nimi zgadzać. Ale w razie kontrowersji możemy troche podyskutować w tym topic'u pod tym postem.
Noi to chyba tyle. A teraz przejdźmy do rzeczy
SORCERER
O Sorcerer'rze ogółem
Droga wyboru
Human Mystic -- Human Wizard -- Sorcerer
Trzecia profesja Archmage
Sorcerer jest postacią dość zbalansowaną wśród nukerów co robi go najbardziej uniwersalnym. Sorc włada głównie magią ognia, choć posiada również podstawy magii wiatru. Jego skille sprawiają że jest dobrą postacią do expienia solo ( przynajmniej do 75 lvl ) choć sprawa się nieco komplikuje ze względu na to że te same skille zżerają mnóstwo many co sprawia że czasem niezbędne będą chwilowe przestoje w expieniu. Naszczęście Sorc dysponuje niezłym regenem many. Zaś podstawą w expieniu jest skill Prominence.To jego będziemy używać przez większy okres naszej gry. Prominence używamy do momentu aż dojdzie do nas mob ( o ile wogóle zdoła dojść ). Potem warto używać skilla Auta bolt, który chociaż zadaje mniejsze obrażenia to jednak o wiele szybciej się castuje co zapobiega zbyt częstemu przerwania rzucania czaru. Jeśli zdarzy nam się natrafić na większą grupe mobów wtedy można spróbować rzucić Sleeping Cloud w celu uśpienia. Jeśli jednak dojdzie do walki z liczną grupą przeciwników warto pamiętać o tym że Sorcerer posiada aż dwa skille AoE czyli Rain of Fire i Blazing Circle, które zadają obrażenia całej grupie pobliskich enemy.
Podstawowe staty
STR - 22
DEX - 21
CON - 27
INT - 41
WIT - 20
MEN - 39
Porównanie z innymi nukerami
Opisując jednego nukera ciężko się wyzbyć porównania z pozostałą dwójką, czyli w tym przypadku SpS i SH. No więc Sorcerer miałbyć wg panów z NCSoft najbardziej wywarzoną postacią pod względem cast.spd i m.atk. I tak w sumie się stało. Bo Sorcerer dysponuje większym m.atk od SpS'a ale za to słabszym od SH. Z drugiej zaś strony posiada mniejszy cast. spd od SpS'a, ale za to większy od SH. I z tego też wywodzą się dwie inne różnice, czyli to jak radzą sobie te postacie w PvP i PvM. Jak łatwo się zorientować Sorcerer jest mocniejszy w PvM od SpS'a ale słabszy od SH i odwrotnie jeśli chodzi o PvP.
Warto też dodać że Sorcerer dysponuje najmnieszą szansą na krytyki wśród nukerów i słabszym m. defem od SH, ale większym od SpS'a.
Skille
1.Pasywne
- Boost Mana - zwiększa MP
- Anti Magic - zwiększa m. def'a
- Clear Mind - przyśpiesza regen many podczas stania w miejscu
- Higher Mana Gain - powiększa poziom odnawiania many
- Fast Spell Casting - zwiękasza cast. spd'a
- Quick Recovery - przyśpiesza czas ładowania skilli aktywnych
- Fast Mana Recovery - przyśpiesza regen many
- Fast HP Recovery - zwiększa regen HP
- Weapon Mastery - zwiększa p. atk i m. atk ( o ile mamy założoną jakąś broń )
- Robe Mastery - zwiększa defa ( o ile mamy założony armor typu robe )
2.Buffy
- Concetration - zmniejsza ryzyko przerwania casting'u czarowania
- Blazing skin - oddaje część obrażeń otrzymanych od przeciwnika
3.Debuffy
- Surrender to fire - obniża resist na magie ognia
- Surrender to wind - obniża resist na magie powietrza ( wiatru )
- Sleep - tu chyba wiadomo o co chodzi ( ZzzzzZZ D)
- Sleeping Cloud - to samo co sleep tyle że działa obszarowo ( obszarowe ZzzzzZZ DD )
- Curse Fear - ang klątwa strachu, powoduje ucieczke przeciwnika
- Cancelation - zdejmuje buffy z przeciwnika
- Decay - stoponiowo ujmuje HP przeciwnikowi
- Slow - spowolnienie przeciwnika
4. Skille ofensywne
- Prominence - podstawowy skill ofensywny, magia ognia
- Aura flare - małe obrażenia, mały pobór many, szybki casting ( po jego rzuceniu zmniejsza obrażenia zadawane przeciwnikowi na pare sekund ),magia powietrza
- Aura bolt - małe obrażenia, mały pobór many, szybki casting, magia powietrza
- Blazing circle - skill obszarowy ( czy to się nazywa AoE ), magia ognia
- Rain of fire -skill obszarowy, slabszy od blazing circle, magia ognia
5. Skille ofensywne wymagające seed'ów
- Interno - potęzne obrażenia od ognia, wymaga dwóch Seed of fire
- Aura Symphony -troche słabszy, ale również silny skill, tyle że wymaga dwóch dowolnych seed'ów
- Elemental Storm - najpotężniejszy z tej trójki, wymaga wszystkich trzech seed'ów ( Fire, Water i Wind )
6. Seed
- Seed of fire - skill potrzebny do użycia najpotężniejszych mocy nukerów
Skille z 3 profesji
- Fire Vortex - silny dmg plus Spd -10%, Atk. Spd. -30%, Cast. Spd. -10%, magia ognia
- Arcane Power - skill zwiększający dmg ale kosztem większego poboru many i stałym spadkiem HP
- Arcane Lore - zwiększa resista na magie ognia, wiatru i wody oraz zwiększa m. atk
- Wisdom - zwiększa resist na debuffy bazujące na statystyce Mentality
- Arcane Chaos - zdejmuje buffy z przeciwnika, zmniejsza odporność o 30%
Ekwipunek
1.Armor
- No grade - Devotion Det
- D grade - w tym wypadku ja osobiście zostawiłbym Dev Deta ze względu na +15% cast. spd, ale można wziąść Knowledge Set ( +10% m. atk )
- C grade - Karmian Set ( +15% cast. spd i +5,24% p. defa )
- B grade - i tu ja zawsze zostawiam sobie Karmiana, ale jak kogoś stać to można brać Avadon Robe Set ( +5.2% do P.Defa i +15% cast. spd )
- A grade - Dark Crystal Robe ( P. Def. +8%, Speed +7, Casting Spd. +15%, ressist na paralyze +50%, zmniejszona szansza na przerwanie casting'u +2WIT-2MEN
2.Weapon
- No grade - Mage Staff
- D grade - Staff of LIfe
- C grade - Homek
- B grade - Wizard Tear
- A grade - SoM
Jeśli chodzi o bronie zawsze dajemy SA Acumen ( + 15% cast. spd ).
Dye
+4 INT, WIT, CON-8 Men, -4 STR
Innego wyjścia nie maP
PvP
W tej kwestii to wiadomo, że wszystko zależy od tego z kim walczymy. Ale podstawa to
Surrender of fire - Prominence...
Jeśli walczymy z przeciwnikiem walczącym w zwarciu to można tak
Slow - Surrender of fire - Prominence...
Tu trzeba uważać na stuny i critici ewntualnie na backs'y od daggerów.
W przypadku walki z innymi nukerami można tak
Cancel - Surrender of fire - Prominence...
Jeśli nie wpadnie nam Silence czy Cancel to powinno być dobrze.
Niektórzy może powiedzą że w PvP powinno używać się Sleep'a ale moim zdaniem za dlugo się cast'uje i zanim go rzucimy może być już pozamiatane.
Na mass PvP już sprawa się znacznie komplikuje bo jesteśmy bardzo podatni na ataki DD'ów i to właśnie oni stwarzają nam szczególne zagrożenie. Dlatego powiniśmy zachować dystans i ostrożność i uważnie podejmować decyzje. Najlepiej jeśli będziemy szukali celu w postaci jednostek walczących wręcz.
Sorcerer - filmiki
Tu macie filmik jak Sorc rozwala Necro httppl.youtube.comwatchv=4Mch-SDfEQ4&feature=related
Tu jak klepie go HE w IL( choć mimo wszystko trzeba przyznać że troche nobiasty był ten Sorc ) httppl.youtube.comwatchv=yC7cvGTOOPs&feature=related
Tutaj walka ze spoilem ( i nie wiedzieć czemu Sorc nader często walił z Decay )httppl.youtube.comwatchv=7hCAOVhi8M8&feature=related
Tu zaś 2vs2 ( NecroBishop vs SorcProphet ) na DN x30 httppl.youtube.comwatchv=7hCAOVhi8M8&feature=related
I na koniec bardzo fajny filmik The way of Sorcerer - bardzo ładnie pokazane oblicze Sorc'a httppl.youtube.comwatchv=1FP87vp_wmk
Expienie
Tu oczywiście jest wiele możliwości, ale ja z reguły robie tak
- lvl 40-45 - Dethpass
- lvl 46-58 - dv inna ewentualność to Valley Treanty Valley Treant Eldery w ev ze względu na słabszy resist na magie ognia.
- lvl 59-66 - LoA
- lvl 60-75 - WoA, HS
- lvl 75 + - tu w sumie bez znaczenia byle tylko dobre pt było, bo bez tego to już ciężko, ale można np próbować w Imperial Tomb.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Akaru dnia Wto 17:35, 27 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|