Autor |
Akaru
Administrator
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
Sob 14:11, 24 Sty 2009
|
|
Wiadomość |
|
Poradnik ten jest skierowany do osób, które dopiero zaczynają grać kowalem, a także do tych, które już miały styczność z tą postacią. Jest on podzielony na kilka części i każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Na początku jest ogólne przedstawienie kowalstwa i jego używanie. Potem jak zdobywać, recepty, części kluczowe, materiały, jak krystalizować i zdobywać gamestone- Przedstawione są metody pozyskiwania poszczególnych rzeczy.
Początki kowalstwa
Kowalstwo czy też kraft dają nam wielkie profity. Jeżeli posiadamy kowala możemy składać broń, biżuterie, zbroje, materiały, ssy. Możemy składać już od no grade, lecz jest to mało opłacalne. Dopiero od C gradów można składać (brakujące części armorów itp.).
Jak to się robi?
Należy posiadać receptę, która kowal wpisuje klękając prawym przyciskiem myszki i dodajemy w ten sposób do książki recept. Później wchodzimy do skilii i mamy do wyboru common craft oraz dwarven craft. Interesuje nas ten drugi
Klikamy dwa razy na wybraną receptę i otwiera nam się okienko kratowania. Potrzebujemy zawsze:
-jeszcze jedną recepte
-części kluczowe(składowe)
-materiały
-kryształ (D,C,B,A,S grade)
-gemstone
Gdy już posiadamy wszystko klikamy create i mamy przedmiot
Private Creation
Jako kowal mamy także możliwość wystawiania za odpowiednią opłatą swoich recept tak, że osoba, która podchodzi może sama sobie składać a my otrzymujemy ustaloną przez nas ilość adeny za każdą zrobioną rzecz.
Aby to zrobić należy wejść w menu akcji wybrać dwarven manufacture
Wybieramy tam, jakie recepty chcemy oraz ustalamy ich cenę. Gdy to już zrobimy na dole okna wyboru mamy 3 przyciski:
Abort- anulowanie całego procesu
Message- jaka wiadomość ma się znajdować nad naszą głową
Start- wystawiamy manufakturę i zaczynamy zarabiać.
Krystalizacja
Na poszczególnych poziomach otrzymujemy możliwość krystalizacji.:
D grade- 20 lvl
C grade- 40 lvl
B grade- 52 lvl
A grade- 60 lvl
S grade- 70 lvl
Recepty
Jeżeli chcemy składać jakikolwiek przedmiot potrzebujemy mieć recepty (minimum 2- jedna na wpisanie, druga na wykonanie). Wszystkie recepty posiadają swój poziom (taki sam jak poziom skila kraftu). Recept o wyższym poziomie niż level skila nie możemy wpisać naszemu kowalowi.
Poszczególne poziomy, na, których dostajemy skil create item:
1 poziom - 1 lvl
2 poziom - 20 lvl
3 poziom - 28 lvl
4 poziom - 36 lvl
5 poziom - 43 lvl
6 poziom - 49 lvl
7 poziom - 55 lvl
8 poziom - 62 lvl
9 poziom - 70 lvl
Recepty dzielą się na:
100%- zawsze wychodzą (nie ma A,S,S80)
70%- 70% szansy, że wyjdzie(biżuteria B,A,S, S80)
60% - 60% szansy, że wyjdzie(bronie, zbroje: B,A,S,S80)
Jeżeli składamy receptę 60% bądź 70% i nie uda nam się kowal tracimy zużyte materiały, części kluczowe i receptę)
Ważne recepty:
Poniżej podaje wam listę recept materiałów, jakie kowal powinien mieć wpisane na każdym poziomie
Recept No grade i D grade nie opłaca się wpisywać.
Jak można zdobyć recepty?
Nie ma jednego sposobu, którym można by zdobyć recepty każdego rodzaju u. Trzeba korzystać z kilku. Oto one:
Robienie questów:
B: Seductive Whispers, Influx of Machines
A: Whisper of Dreams, Part 2, Illegitimate Child of a Goddess, Legacy of Insolence, Exploration of the Giants' Cave, Part I, Exploration of Giants Cave, Part 2, A Powerful Primeval Creature, Kail's Magic Coin
S: Egg Delivery, Specialty Liquor Delivery, Relics of the Old Empire, War with Varka Silenos, War with Ketra Orcs
S80: Jude's Request
Jedynym sposobem na zdobycie recept S, S80 oraz części recept A jest robienie wymienionych wyżej questów, ponieważ nie występują one w dropie, ani w spoilu. Questy S i S80 mają to do siebie, że są długie i monotonne.
Dropienie i spoilowanie
Recepty D,C,B możemy wyspoilować bądź wytropić z mobów. Szukamy w drop kalkulatorze jak zawsze. Recepty A grade w części możemy wyspoilować bądź wydropić (wszystkie nie są dostępne). Natomiast recept S grade (poza ssami itp.) nie ma ani w dropie ani w spoilu, S80 także nie możemy zdobyć tą metodą.
Części składowe
Są to unikatowe części, które potrzebne są do złożenia każdej zbroi, biżuterii czy broni. Można je zdobyć w następujący sposób:
Questy:
A: Whisper of Dreams, Part 1, For Sleepless Deadmen, Stolen Dignity, Rise and Fall of the Elroki Tribe, Jude's Request
Drop:
Wszystkie party (części) można, wydropić, najbardziej opłaca się to z Raid bosów, ponieważ wypada największa ich ilość. Sprawdzać jak zawsze należy w drop kalkulatorze.
Spoil:
Także części możemy spoinować, zazwyczaj większa szansa jest ze spoila niż, z dropa więc warto zatrudnić bądź posiadać spoilera, aby to zrobił za nas.
Kupno:
Także części możemy kupić na rynku, co jest chyba najszybszą metodą, ale i najdroższą.
Gemstone:
D- można kupić w grocery w każdym mieście
C- można kupić w grocery w każdym mieście
B- można kupić w grocery w każdym mieście
A- można kupić u merchant of mammon (za ancient adene)
S- można kupić u merchant of mammon (za ancient adene)
Kryształy
Kryształy odpowiedniego gradu można zdobyć krystalizując przedmioty(patrz rozdział krystalizacja), lecz kowale mają swoje sposoby oto one:
Kryształy D grade: Tylko krystalizacja (kupujemy dowolną broń i krystalizujemy)
Kryształy C grade: Kupujemy 2 topowe miecze do grade (sword of revolutions), łączymy je u kowala w mieście i mamy duale c grade, które krystalizujemy.
Kryształy B grade: W luxory shop(w Giran) kupujemy 2 topowe miecze C grade, czyli sword of delusion. Następnie musimy mieć dualsword craf stamp, który kupujemy od lorda zamku. Udajemy się do kowala w Oren bądź Aden i łączymy w duale B grade i krystalizujemy.
Kryształy A i S grade: Kupujemy u merchant of mammon za ancient adene.
Materiały
Czym są materiały i do czego ich się używa?
Materiały są to przedmioty, które służą do tworzenia przez kowali przedmiotów. Bez nich nie można zrobić nowego itemu, zawsze jest wymagana jakaś ilość danego materiału.
Materiały są trójstopniowe:
Proste: animal bone, animal skin,
Średnie: enria, asofe, cbp
Luksusowe: Blacksmith's Frame , Artisan's Frame, mithril alloy (są to takie, których nie da się wytropić Anie wyspoilować)
Jak zdobywać materiały?
Materiały możemy zdobywać na wiele różnych sposobów, wymienię tutaj najciekawsze i najbardziej opłacalne.
Dropienie
Najprostszym sposobem pozyskiwania materiałów jest po prostu zabijanie mobów. Większość mobów posiada w dropie materiały z określoną szansą. Jakie moby dropią dany materiał możecie sprawdzić w drop kalkulatorze(drop finderze, panelu itp.)
Spoilowanie
Jest to specyficzny sposób pozyskiwania materiałów gdyż nie jest on ogólnie dostępny. Należy mieć krasnoluda, który będzie się szkolił, na spoilera. Aby spoilować używacie takich skili jak: spoil, spoil festival, spoil bomb oraz sweep. Ten ostatni używa się tylko po śmierci moba, gdy świeci się on na fioletowo(wcześniej w okienku musieliście mieć komunikat, że spoil wszedł w danego moba). Tak samo jak z dropieniem materiałów szanse i rodzaj moba należy sprawdzać w drop kalkulatorach.
Robienie Questów
Bardzo ciekawym i opłacalnym sposobem na zdobycie materiałów jest robienie questów. Z podanych poniżej questów nagrodą za wykonanie są właśnie materiały.
1. Hunting Leto Lizardman
2. Heart in Search of Power
3. Necromancer's Request
4. Delicious Top Choice Meat
5. Signs of Revolt
6. Gather Ingredients for Pie
7. Clean Up the Swamp of Screams
8. War with Ketra Orcs
9. War with Varka Silenos
Nie opisuje tych questów, gdyż nie tym zajmujemy się w tym poradniku. Ogólnie rzecz biorąc questy są banalne (jak wszystkie questy w l2- zabij cos i przyjdź po nagrodę).
Handlowanie
Kolejną metodą jest handel. Jest to banalna sprawa. Ty jako gracz potrzebujesz dany materiał, a Twój kolega posiada ten materiał. Ustalacie cenę i wymieniacie się (zaznaczasz gracza i wpisujesz: /trade)
Skupowanie i kupowanie
Materiały także można skupować. Wystarczy posiadać jedną sztukę danego materiału, następnie wystawiamy sklepik (ustalamy cenę za jedną sztukę, oraz ilość, jaką chcemy kupić od innych graczy). Na tej samej zasadzie możemy także kupować, (jeżeli inny gracz wystawi na sprzedaż interesujący nas artykuł). Fioletowy napis nad siedzącą postacią to sprzedaż natomiast żółty to kupno.
Manor system
Manor System
Co to jest manor system? Jest to system wiazacy wlascicieli zamkow i pozostalych graczy. Wlasciciel zamku inwestuje kase w sprzedarz nasionek. Gracze moga kupowac nasionka i uzywac ich na odpowiednich mobach (liczy sie lewel moba). W wyniku zasiewania nasionek gracze otrzymuja owoce, ktore moga zamienic na materiały. Wlasciciele zamkow za skupione owoce moga tworzyc roznego rodzaju przedmioty (za dodatkowa oplata u kowali znajdujacyh sie w zamkach).
Rozpoczynamy zabawę od rozmowy z Manor Managerem w każdym mieście (posiadającym zamek i właściciela):
Purchase Seed - otwiera okno kupowania ziarenek
Tally up indigenous product - sprzedaż (a raczej zamiana na maty) owoców
Viev the manor status - otwiera okno z informacjami o ilości dostępnych ziarenek/owoców oraz ich cenach
Viev the basic seed information - to samo okno, co powyżej
Purchase harvester - kupno kosy
Ask aboute present... - Informacja o właścicielu zamku, jego klanie i podatkach
"Tell me wat you mean... - Mały user guide
Okienko z 3(lub 4) opcji:
Na górze mamy 3 zakładki, po kolei: info o ziarenkach, info o owocach, info o materiałach + zestawienie cen ziarenek i owoców
1 zakładka - info o ziarenkach
Pierwsza od lewej lista rozwijalna Current Seed - możemy sprawdzić ceny i ilość sprzedaży/skupu na dzien. aktualny (current) i następny (next)
Kolejna lista rozwijalna pozwala nam przeglądać ceny dla każdego miasta.
Dalej mamy tabelkę i w niej 4 kolumny:
Seed name - nazwa ziarenka
Residual - ile ziarenek jest aktualnie dostępnych do kupienia
Sales - ile ziarenek dziennie jest dostępnych do sprzedaży
Sales Price - cena
2 zakładka - info o owocach
Tabelka z pięcioma kolumnami:
Crop Name - nazwa owocu
Remaining - ile ziarenek można aktualnie odsprzedać (zamienić na materiały)
Buy - ile ziarenek dziennie można odsprzedać
Buy Price - wycena owocu (nie dostajemy adeny tylko maty o równowartości tej ceny)
Reward - w kolejnej zakładce możemy sprawdzić, jakie materiały są dla opcji 1wszej, a jakie dla 2giej
3 zakładka - info o materiałach + zestawienie cen ziarenek i owoców
Tabelka z sześcioma Kolumnami:
Crop name - nazwa owocu (i zarazem odpowiadającego mu ziarenka)
Lvl - lewel owocu
Seed Price - cena ziarenka
Crop Price - wycena owocu
Reward 1 - rodzaj matu, jaki dostaniem po oddaniu owocu
Reward 2 - jak wyżej
Na dole mamy jeszcze przyciski do kupna ziarenek i sprzedaży owoców.
Wszystko ładnie i pięknie, tylko jak mogę policzyć zyski?
Z tabelki odczytujemy cenę ziarenka, wycenę owocu i jaki mat dostaniemy w danym miecie za ten owoc. Idziemy do jakiegoś npc - handlarza i sprawdzamy po ile skupuje od nas dany mat. Teraz znamy juz cenę matu, czyli możemy oszacować ile materiałów dostaniemy za dany owoc.
Rodzaje ziarenek.
Coda - dla graczy i mobow w zakresie leweli 10-30
Cobol - dla graczy i mobow w zakresie leweli 31-48
Codran - dla graczy i mobow w zakresie leweli 49-64
Coba - dla graczy i mobow w zakresie leweli 61 i wyższy
Pozostaje pytanie jaka jest różnica miedzy zwykłymi ziarenkami, a alternatywnymi ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Tlumaczenie Choch's Guida (+kilka uwag odemnie):
Kupno ziarenek (seeds).
Zaopatrujemy sie u Manor manager'a w kazdym miescie. Skup jest resetowany codziennie o 8 PM PST (czyli o 5 rano naszego czasu). Jak w danym dniu sprzedadza sie wszystkie ziarenka to nie kupisz wiecej az do nastepnego dnia. Wlasciciel zamku moze wstrzymac lub zmienic ilosc ziarenek do sprzedarzy kazdego kolejnego dnia. Ziarenka maja zasieg lewelowy (10 lvl). Dla 100% zbierania owocow (crop) twoja postac, ziarenko i mob na ktorego je zasiejesz musza byc w zasiegu lewelu.
(Dodam od siebie ze jednorazowo musisz sobie kupic kose - harvester)
Zbieranie owocow (crops).
(Od siebie dodam ze najlepiej wrzucic ikone ziarenka i kose na pasek skrutow) Zaznaczas moba i klikasz na ikone ziarenka (graficznie akcja ta wyglada jak spoil). Dostaniesz komunikat - "Plainting failed" albo "Plainting succeeded". Mozna probowac zasadzic ponownie ziarenko na tym samym mobie w przypadku gdy poprzednie nie weszlo. Po zabiciu moba uzywamy kosy i dostajemy komunikat - "earned [crop type]" lub "harvest failed". Ziarenka musza byc zasiewane w okolicah miasta w ktorym zostaly kupione. Jednakze owoce (crops) moga byc sprzedane w jakimkolwiek miescie - uwzgledniajac to ze wlasciciel zamku udostepnia skup danego owocu.
Minusy.
Zasianie ziarenka na mobie rowna sie z tym ze mob moze wydropic tylko adene i nic innego. (Dodam od siebie ze mozna uzywac Spoila, tyle ze najpierw wyciagamy Owoce za pomoca Harvest a dopiero pozniej uzywamy Sweep - po ktorym mob znika)
Plusy.
Korzysci zaleza od danego wlasciciela zamku. Po pierwsze nie dostaniesz adeny przy oddawaniu owocow u manor managera.
Wlasciciel zamku ustala wartosc poszczegolnych owocow w adenie. Oddajac owoc dostajemy materialy o rownowartosci tej ceny. Rownowartosc jest ustalana wzgledem ceny skupu materialow w danym miescie (u jakiegokolwiek handlarza npc w danym miescie). Czyli jak npc bedzie nam placil za animal skin 50adeny, a wycena owocu wynosi 500adeny u manor managera to dostaniemy 10 animal skinow za ten owoc.
Rodzaj materialu jaki otrzymamy zalezy od nazwy i typu owocu (type I i type II). Type I - otrzymujemy materialy ktore sie nam normalnie oplaca po odsprzedarzy - coal, braided hemp, silver nuget etc. Type II - mozemy otrzymac mniej wartosciowe maty jak stem, thread, ale mozemy trafic tez o wiele bardziej wartosciowe niz type I - mold glue , etc.
(wlasciciel zamku moze ustawic czy dostajemy losowo jeden z kilku typow materialow , czy dokladnie jeden okreslony mat)
Waznym do zapamietania jest to ze wlasciciel zamku moze nie skupowac tych samych ilosci owocow kazdego dnia. Wiec jesli chcesz byc pewnym sprzedarzy rob to przed 5 rano kazdego dnia (wtedy sie zmieniaja wartosci). Wlasciciel zamku ustawia takze maksymalna ilosc sprzedawanych ziarenek i skupowanych owocow. Wiec nie ma co sie nastawiac na farmowanie 10k owocow przez caly tydzien i pozniej sprzedania ich za jednym razem.
----------------------------------------------------------
Z ofijalnego opisu na stronie lineage2.com:
Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy lewelem ziarenka i lewelem mobka na ktorego zasiewamy jest bardzo duza szansa na sukces, z kazdym kolejnym lewelem szansa zmniejsza sie o 5%.
Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy lewelem postaci zasiewajacej i lewelem mobka na ktorego zasiewamy jest 100% szansa na sukces, z kazdym kolejnym lewelem szansa zmniejsza sie o 5%.
Aby uniemozliwic zasiewanie przez niskiego lewelu graczy i pozniejszego zbierania przez wysoko lewelowych graczy - porownanie lewelow ma takze miejsce podczas wyciagania owocu (harvesting). Do +/- 5 leweli roznicy pomiedzy graczem wyciagajacym owoc a mobkiem szansana sukces jest bardzo duza, z kazdym k0olejnym lewelem szansa spada o 5%.
Ładny opis. Dodam coś ode mnie, sprawdzone empirycznie :
-jeżeli mobek ma dużo wyższy level, niż przeznaczenie seeda, podczas udanego zasiewu dostajemy większą ilość owoców
-jeżeli my mamy dużo większy level, niż mobek, na którego rzucamy ziarenko, da nam więcej owocków, jeżeli uda się siew
-jeżeli mobek ma zwiększoną ilość HP (np. HPx2/4 etc) dostajemy więcej owocków
Pierwsze dwie metody mają mniejszą szansę na sukces, ale za to przynoszą większe plony. Dla przykładu, siałem ziarenka Red coda - w opisie ziarna ma być stosowany na mobki do levela 8, mając 30 level, na mobki dla mnie deep blue - 23/24 w Catacumbach (zwiększone HP mobków). Udawało się co 2 raz, ale dostawałem 11-14 owocków z 1 ziarenka. Sądze, że tylko w taki sposób jesteśmy w stanie coś na tym zarobić. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|